Культура

8 мая – празднование в честь ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ЦАРЕГРАДСКАЯ»

Ца­ре­град­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри, па­мять ко­то­рой празд­ну­ет­ся 8 мая (25 ап­ре­ля по ста­ро­му сти­лю), – од­на из икон, на­пи­сан­ных свя­тым апо­сто­лом и еван­ге­ли­стом Лу­кой. Как и при ка­ких об­сто­я­тель­ствах яви­лась эта Ца­ре­град­ская ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри неиз­вест­но, но из­вест­на да­та её яв­ле­ния – 25 ап­ре­ля 1071 го­да.

В 1453 году Константинополь был взят турками. Незадолго до этого эпохального и скорбного события здесь побывал преподобный Евфросин Псковский. Из «Второго Рима» на Псковскую землю он унес благословение Патриарха — чудотворную Цареградскую икону Божией Матери.

Чудотворная Цареградская икона защищает в любых бедах и несчастьях. Она воплощает тип иконы одигитрия, т.е. путеводительница. Это означает, что копии с ее изображений можно брать с собою в дальнюю дорогу, чтобы всегда находиться под защитой Матери Божьей.
Молитва перед Цареградской иконой Божией Матери поможет в душевном и телесном исцелении, придаст душевные силы для преодоления неприятностей, решения сложных и наболевших проблем, помощи в обретении веры. Написанная евангелистом Лукой Одигитрия – первообраз Цареградского образа – укажет путь – через Христа и Христову веру.

Молитва к Богородице перед иконой Ее «Цареградская»:

«К Тебе, Пресвятей Госпоже Богородице, недостойнии раби Твои прибегаем: Ты бо, Преблагая, едина незлобивая и велемощная к Сыну Твоему, Христу Богу нашему, за ны, грешныя, Ходатаица и Непостыдная Предстательница. Веси, яко зело преогорчихом благость Его преступлением Божественных Его заповедей. Несть бо греха, егоже мы, непотребнии, не сотворихом, всяк страх отвергши, того ради и Духа благодати и дара преестественнаго сыноположения отвергохомся и всякаго отвращения и казни достойни сотворихомся. Веси, Преблагая Заступнице, яко и Твоя милости и дарования мы, безумнии, забвению предахом и Твоего милосердия недостойни содеяхомся. Колико бо Тя, Госпоже Богородительнице, на умоление Сына Твоего и Бога нашего подвизахом, обещавше Ти, Пречистая, от злых исправление, толико Твое матернее к Нему за ны, грешныя, предстательство и заступление нивочтоже вменихом, неблагодарни и злонравни суще. Ныне стыд носяще и ниже достойни воззрети на пречистый образ Твой, пред нимже предстахом. Но, о свете душ наших, светлое зерцало благости Божия! И мы вемы, колико может Твое матернее ко Христу Богу нашему дерзновение, вемы, яко никтоже, прибегаяй к Тебе, Благосердая, с покаянием и умилением, посрамлен от Тебе бысть, или призываяй Тебе, Пречистая, не услышан от Тебе изыде: чтит бо Сын Твой Тя, Богоневесто, яко Матерь Свою, милостивно приемля моления Твоя. Сего ради и ужасаемся воззрети к Свету Твоея страшныя и Богоподобныя славы, осквернены имуще очи душевныя, обаче колена душ и телес наших преклоняюще, молим Тя, Боголепная Марие, яко Матерь и Царицу нашу: умилосердися на ны, непотребныя рабы Твоя, и, имиже веси судьбами, взыщи ны, погибшия, просвети наш ум светом Твоего Боговедения, да, им озарени суще, всякое злое помышление и всяк безстудных деяний образ до конца отсечем, всем же сердцем заповеди Господни возлюбим и в них непорочно ходити начнем. Еретическая возстания прекрати, разсеянныя же собери, заблуждшия возврати во едино стадо Сына Твоего, Христа Бога нашего, старость поддержи, юныя вразуми, вдовиц и сирот защити, болящия исцели, страну же нашу миром огради и во веки незыблему соблюди, всем же нам преспеяние в вере и делех благих в долготу дней даруй. Прежде отшедшия отцы и братию нашу во светлостех райских и селениих праведных упокой, с ними и нас всех в покаянии и исповедании приими и сопричти, да и мы, Преблагая наша Заступнице, Богомати и Владычице, спасени суще Твоим ходатайством, восхваляя Тя, прославим со всеми святыми пречестное и пресвятое Имя Отца и Сына и Святаго Духа, Единаго в Троице славимаго Бога, ныне, и присно, и во веки. Аминь».